Hverdagen

Vi har egne lokaler i den ældste del af skolen. SFO'en er funktionsopdelt med legerum, værksted, multirum, spillerum mm.  Vi bruger også skolens øvrige lokaliteter, særligt er gymnastiksalen og vores udeområder populære. Personalegruppen består af en god blanding af pædagoger og medhjælpere, som hver dag tilbyder forskellige aktiviteter. Det kan være motoriske aktiviteter i skolegården, på vænget eller i gymnastiksalen, eller mere kreative aktiviteter ved bordene ude eller i SFO'ens eget kreative værksted.

Vi tænder bål hver torsdag, hvor børnene på skift kan hygge sig med småsnak og snobrødsbagning. Vi tager på ture i lokalområdet. I skolens ferieperioder, hvor SFO har åbent hele dagen, tager vi gerne lidt længere væk (eks. med færgen til Bogø eller bus til Nykøbing).

Vi bruger KOMME/GÅ modulet i AULA til at registrere, når børnene kommer og går, og her giver forældrene beskeder vedr. børnenes gå hjem tider, fridage mm.

Hver måned udgiver SFO et nyhedsbrev til forældrene. Det indeholder div. nyheder, små "huskesedler" og plan over månedens aktiviteter.