Hvad får jeg, når jeg vælger skolen

Stubbekøbing Skole tilbyder et aktivt og engagerende læringsmiljø for alle vores elever. Det gør vi blandt andet gennem temauger, lejrskoler, tværfaglige projekter og udflugter.

På Stubbekøbing Skole prioriterer vi anderledes skoledage, hvor vi mødes under andre rammer. Derfor har vi f.eks. overnatning i 3., lejrskole i 7. klasse, internationalt samarbejde med EFA i 8. klasse og afslutter 9. klasse med en lejrskole. Det giver eleverne mulighed for at …..

Elevernes trivsel er vigtig for deres læring og for os. Det er i de gode relationer og trygge omgivelser, at vi skaber den optimale forudsætning for læring. Derfor arbejder vi kontinuerligt med trivselsindsatser på alle årgange ud fra følgende koncepter:

FAGLIGHED

Skolen har nogle aktive forældreråd, som iværksætter mange sociale arrangementer i de enkelte klasser. Der vælges et forældreråd for hver klasse eller årgang typisk bestående af 4 forældre. En til to gange om året mødes alle forældreråd med repræsentanter fra bestyrelsen, hvor der udvikles erfaring med sociale arrangementer og indsatser i klasserne. Der aftales kommende fokuspunkter for forældrerådene. Det kan eksempelvis være ekstra fokus på oprettelse af legegrupper i de yngste klasser.

Der kan for nogle elever være perioder, hvor skoledagen bliver en udfordring. Her vil I møde et engageret personale, der med anerkendende tilgang vil møde jeres barn i dens udfordring. Vi kan tilbyde et forløb i vores familieklasse, som I kan læse mere om i punktet menuen til venstre. Jeres barn kan blive tilbudt samtaleforløb med trivselsvejledere, der blandt andet er uddannet i afholdelse af skilsmissegrupper og Cool Kids-konceptet for børn med angst.