Logo Landsbyordning Stubbekøbing

Æblehuset

Æblehuset er et integreret dagtilbud for børn i alderen 0-6 år. Der er normering til 10 pædagogisk ansatte og 55 børn fordelt på tre stuer; vores vuggestue Larverne, mellemgruppen Myrerne og børnehavegruppen Blomsterne.

Æblehuset er kendetegnet ved at være en institution, hvor vi arbejder i mindre grupper, og samtidig på tværs af institutionens børnegrupper. Derfor kender alle hinanden godt; børn, forældre og personale.

I Æblehuset har vi fokus på "leg og udvikling gennem hele dagen" inde som ude. Det gælder i spisesituationer, i garderoben, når børnene skal ind og ud fra legepladsen samt i alle andre daglige aktiviteter.

Børnehuset ligger centralt i Horbelev by med gode tilkørselsforhold og gode busforbindelser mod både Stubbekøbing og Nykøbing. Bygningerne er løbende renoveret. I 2010 fik vi en ny vuggestuetilbygning og i 2019 fik vi et nyt køkken.

Vi tilbyder fuld madordning. Vi har to dygtige køkkenassistenter, som står for at lave sund og varieret mad til alle børnene med fokus på økologi og lokale råvarer.

Æblehusets engagerede personale arbejder hver dag med øje for både det enkelte barn og fællesskabet.