Logo Landsbyordning Stubbekøbing

Forældresamarbejde

Forældresamarbejdet i Æblehuset er kendetegnet ved daglige dialoger mellem personale og forældre. Al skriftlig kommunikation og information sker via AULA, og det forventes, du som forældre holder dig orienteret der.

Når dit barn har gået i Æblehuset i tre måneder, tilbydes du som forældre en samtale om dit barns trivsel og udvikling. En sådan tremåneders samtale tilbydes du hver gang, dit barn skifter stue.

Hvis dit barns udvikling ikke går den helt snorlige vej, og der er brug for hjælp til at imødekomme nogle udfordringer, har Æblehuset flere tværfaglige samarbejdspartnere at trække på. Som forældre inviteres du til et møde med henblik på oprettelse af en GUSA (Guldborgsund Samarbejdsmodel). Det tværfaglige samarbejde omkring dit barn sker i GUSA'en, som er et dialogværktøj, hvor de forskellige opgaver og indsatser i forhold til barnets udvikling noteres. Som forældre giver du samtykke til dialogen, og du kan selv følge med i alt via egen pc/device.

Efteråret før dit barn skal starte i skole, indbydes du til en samtale. Her er formålet at vejlede i forhold til dit barns skoleparathed samt indskrivning til skole.

Som forældre kan du altid kontakte personalet og aftale en samtale, hvis der er noget, du undrer dig over.